Kjøpsvilkår

Generelt

Følgende vilkår er gjeldene for kjøp gjort hos Campadre.no hvis virksomhet drives av Campadre Skandinavia AB(556795-7245), Regeringsgatan 25, 111 53 Stockholm. Campadre følger kjøpsloven og Distansehandel NORGEs anbefalinger. Ved å gjennomføre et kjøp og utføre en bestilling aksepterer du våre kjøpsvilkår.

Vi tar forbehold om endringer i sortiment, lagersaldo og utsolgte varer.

I prisene hos Camapdre.no inngår moms. Vi forbeholder oss retten til justere priser og eventuelle feilprisinger, deriblant trykk og skrivefeil.

Vi gjør vårt ytterste for å presentere varene så naturtro som mulig på våre sider, men vi kan ikke garantere at din skjerm gjengir varene korrekt.

Fakta og prisinformasjon er gitt med forbehold om skrivefeil, levernadørens prisendringer og lagerbeholdning, evt uriktig angitte tekniske spesifikasjoner, samt for sluttsolgte varer og tjenester, og force majeure.

Dersom du er under 18 år må du ha tilatelse fra dine foreldre.

Campadre.no forbeholder seg retten til å heve et kjøp dersom det er misstanke om bedrageri. Alle bedragerimisstanker vil bli politianmeldt..

Campadre.no forbeholder seg retten til å heve kjøp fra personer som har oppgitt feilaktige personopplysninger.

Campadre Skandinavia AB kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller feil i utførelsen av våre forpliktelser i henhold til disse bestemmelser, dersom forsinkelsen eller eller mangel på ytelse er forårsaket av hendelser utenfor vår kontroll. Denne bestemmelsen påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter.

Avgifter

Leveransevilkår

Vi benytter PostNords leveringsalternativ brevpost eller pakke.

Varer som er tilstrekkelig små sendes som brevpost som i hovedsak kommer hjem til din postkasse. Dersom brevposten er for stor til å få plass i din postkasse, vil den bli levert til et av PostNords utlveringssteder. Du vil da bli varslet via post om at din ordre kan hentes ut. For å hente brevposten på utleveringsstedet trenger du hentelappen (eller sporingsnummeret), samt gyldig legitimasjon. Dersom du ikke har hentet ut forsendelsen innen 7 dager vil du motta en påminnelse pr.post til den angitte leveringsadressen.

Varer av større størrelse sendes som pakke og hentes ut ved et av PostNords utleveringssteder. Når din ordre har ankommet utleveringsstedet vil du bli varslet enten via post eller sms. Det er derfor viktig at du registerer riktig mobilnummer når du gjennomfører en bestilling. For å hente brevposten på utleveringsstedet trenger du hentelappen (eller sporingsnummeret), samt gyldig legitimasjon. Dersom du ikke har hentet ut forsendelsen innen 7 dager vil du motta en påminnelse pr.post til den angitte leveringsadressen.

Når du har gjennomført din bestilling hos Campadre.no vil du motta en ordrebekreftelse via e-post til adressen som din bruker er registert på. Ordrebekreftelsen er kun en midlertidig kjøpebekreftelse, og er ikke å ansees som en kvittering. Dersom en vare skulle vise seg å ikke være mulig å levere, kommer vi til å ta kontakt med deg. Kontroller at informasjonen i ordrebekreftelsen stemmer, og ta kontakt med kundeservice umiddelbart dersom noe skulle være feil.

Når din ordre sendes fra vårt lager kommer du til å få en leveringsbekreftelse via e-post som inkluderer din ordres sporingsnummer. Ved hjelp av sporingsnummeret kan du følge din ordre via www.postnord.no. Dersom din ordre sendes som brevpost vil sporingsinformasjonen være begrenset av sikkerhetsmessige grunner.

Det er ditt ansvar som kunde å kontakte Campadre.no dersom du ikke blir varslet via sms eller brev fra PostNord.

Dersom du umiddelbart ser at din pakke har en transportskade når du henter den ut hos PostNords utleveringssted, skal du ikke kvittere den ut. Be betjeningen notere på pakken at den er skadet, og sende den i retur til Campadre. Kontakt deretter Campadres kundeservice og informer oss om hva som har skjedd, slik at vi får håndert pakken så snart den kommer tilbake til oss.

Du hart 14 dager på å hente ut din pakke, såfremt det ikke er en brevpost som leveres direkte hjem til deg. Skulle du ikke hente pakken innenfor denne tiden sendes den automatsik tilbake til Campadre. Du vil da bli belastet et gebyr på 250,- Betalingsvilkårene er 14 dager netto. Gebyret representerer våre kostnader for håndtering, frakt og returfrakt. Det er derfor viktig at du angir korrekt telefonnummer og leveringsadresse, slik at pakken ikke sendes tilbake på grunn av dette. Dersom du angrer på kjøpet før du har rukket å få orderen levert, må du uansett hente ut pakken for å så sende den tilbake i henhold til våre returrutiner. Dersom pakken ikke blir hentet ut vil den automatisk bli registert som en uavhentet pakke og du blir belastet med et gebyr på 250,-

Betalingsvilkår

Qliro faktura
I samarbeid med Qliro tilbyr vi våre kunder fakturering med 14 dager betalingstid. De 24 dagene begynner å løpe når pakken sendes fra vårt lager. Når du velger dette alternativet kontrolleres ditt personnummer og det blir utført en kredittsjekk.

Dersom du blir godkjent av Qliro kan du gjennomføre kjøpet med fakturabetaling.

En fakturaavgift på 29,- NOK tilkommer. Ved forsinket betaling tilkommer det en forsinkelsesrente på 25% samt en påminnelsesavgift pålydende 60,- NOK.

Qliro konto/delbetaling
I samarbeid med Qliro tilbyr vi våre kunder muligheten til å delbetale sine varer med Qliro Konto. Når du velger dette alternativet kontrolleres ditt personnummer og det blir utført en kredittsjekk. I de tilfellene hvor det blir gjort en kredittvurdering vil du motta en kopi av kredittoplysningene dine i posten. Dersom du blir godkjent av Qliro kan du delbetale ditt kjøp. Qliro sender en faktura til deg rundt den 10. førstkommende måned (regnet fra kjøpsdato) og med denne fakturaen skal forrige måneds kjøp betales. Dette innebærer at du har minst 30 dager på å utføre din første delbetaling. Laveste beløp som kan betales er 1/24 av totalbeløpet, såfremt det ikke er understiger 50,- NOK.

Du kan når som helst velge å betale fakturaen i sin helhet. Qliro tar ut en årsrente på 19,9% (månedsrenten er 1,625% og effektiv årsrente er 29,44%) samt en fakturaavgift på lydende 29,- NOK. Du kan lese mer om vilkårene her:

Kortbetaling
I samarbeid med Qliro tilbyr vi våre kunder kortbetaling med Visa eller Mastercard. Når du har valgt kortbetaling blir ditt kjøp sluttbehandlet hos Qliro, der du fyller ut kortnummer, gyldighetstid og sikkerhetskoden som finnes på baksiden av kortet. Din betaling er helt sikker gjennom Qliros betalingssystem. Camapadre er aldri i kontakt med dine kortopplysninger. All informasjon sendes kryptert direkte til din bank, noe som innebærer at informasjonen er fullstendig utilgjengelig for utenforstående. Qliros system oppfyller bankenes og kortselskapenes regler og sertifiseres årlig. Qliros benytter SSL som er industribankstandard for sikre e-handelstransaksjoner. Ingen ekstra avgift tilkommer ved kortbetaling.

Avbestilling

Avbestilling av enkeltstående varer eller hele ordre kan gjøres frem til kampanjen du har handlet fra er avsluttet. For å avbestille må du ta kontakt med Kundeservice.

Returer

Fra du har mottatt din ordre gjelder din angrerett i 14 dager. Du har med andre ord rett til å returnere hele eller deler av orderen dersom du ikke skulle være fornøyd. Husk at varen eller orderen skal sendes tilbake til oss i orginalemballasjen, i vesentlig uendret og salgbar stand.

For at angreretten skal kunne benyttes gjelder følgende:

Dersom den returnerede varen ikke oppfyller de overnevnte kravene, kommer vi til å sende varen tilbake til deg og debitere deg 250,- NOK for frakt og ekstra håndteringskostnader.

Slik går du frem for å returnere en vare eller ordre:
  1. Angi årsak for returen på returinformasjonen som fulgte med i pakken. Klipp langs den stiplede linjen og legg informasjonen sammen med varen (i orginalforpakningen) i en egnet emballasje.
  2. OBS! Strekkoden må sitte på produktets forpakning for å kunne håndteres korrekt.
  3. Fest returfraktseddelen på utsiden av emballasjen.
  4. Lever returen hos et postkontor, så tar vi hånd om den så snart den har kommet tilbake til oss.

OBS! Om du har valgt fakturabetaling må du logge inn på Qliro.no med ditt OCR-nummer og personnummer for å forlenge forfallsdatoen på din faktura.

Dersom du benytter den forhåndstrykte returseddelen som Campadre har lagt med i pakken, behøver du ikke å betale noe når du leverer pakken hos PostNord. Du vil automatsik bli belastet 69,- NOK for returporto når Campadre har mottatt og godkjent returen.

Reklamasjoner

Skulle du motta en defekt eller feillevert vare, ber vi deg kontakte vår kundeservice pr e-post så snart som mulig, og innen 2 måneder etter at den har blitt mottat via kundeservice@campadre.no

Dersom henvendelsen kommer på et sendere tidspunkt kan ikke Campadre ta ansvar for skaden.

For at kundeservice skal kunne håndtere henvendelsen om reklamasjon raskt må du angi følgende i din e-mail til kundeservice@campadre.no

Når Campadre har mottatt din reklamasjon, vil det bli gjort en vurdering før en reklamasjon blir godkjent og en tilbakebetaling blir utført. Vi står selvfølgelig for fraktkostnadene ved feilleveranser og defekte varer Mangelfulle eller transportskadde varer erstattes om mulig med ny vare. Dersom vi ikke kan tilby et likeverdig produkt tilbakebetales pengene i sin helhet, inkludert frakt og returkostnader.

Dersom du har valgt faktura som betalingsmåte, anbefaler vi at du betaler fakturaen, da en reklamasjonsprosess kan ta lenger tid enn forfallsdatoen på fakturaen. Når reklamasjonen er godkjent betales hele beløpet tilbake til deg.

Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge anbefalingene fra Reklamasjon – og Forbrukerloven

Tilbakebetaling

En eventuell tilbakebetaling skjer i all hovedsak med samme betalingsmåte som da betalingen ble utført. Ved kortbetaling debiteres samme kort som ble benyttet ved bestilling. Tilbakebetaling skjer normalt i løpet av to arbeidsdager etter at en avbestilling, retur eller reklamasjon har blitt registrert og godkjent. Deretter tar det ytterligere noen arbeidsdager innen pengene er disponible på din konto.

Ved fakturabetaling krediteres din faktura så fort en avbestilling, retur eller reklamasjon er godkjent. Ved retur eller reklamasjon av en enkeltstående vare i en ordre må du betale for de resterende varene, fraktkostnader, fakturaavgift og returfrakt. Vær oppmerksom på at du står som betalingsansvarlig frem til det tidspunktet returen eller reklamasjonen har blitt mottatt hos Campadre. Av denne grunn anbefaler vi at du enten forlenger betalingstiden eller betaler fakturaen ved en retur slik at du unngår eventuelle påminnelsesrenter.

I unntakstilfeller kan tilbakebetalingen ta noe lengre tid, men ikke mer enn 30 dager.

Reiser

Generelt
Campadre tilbyr hotellreiser avhengig av tilgjengelighet. Campadres hotell og reisetilbud kan ikke kombineres med andre tilbud. En eventuell reklamasjon av en hotelreise henvises til det respektive hotell.

Booking og betaling
Alle bookinger av den tilbudte hotellpakken må skje via Campadre.no, bookinger kan ikke gjøres direkte med hotellet. En booking kan kun utføres av et inlogget medlem.

Medlemmene booker og betaler hele beløpet for hotellpakken (i enkelte tilfeller tilkommer en bookingavgift) direkte hos Campadre.no via vår partner Secret Escapes.

Når kjøpet er gjennomført vil medlemmet motta en bekreftelse på betalingen.
Yttligere tjenester og ytelser bestilt av kunden betales direkte til hotellet.

Ombooking og kanselleringer
Du kan ikke booke om eller kansellere en hotellpakke. Kompensasjon for en eventuell kansellering vil kun skje i tillfeller hvor sykdom dokumenteres av en legeerklæring. I edt slikt tilfelle tilbakebetales hele beløpet.

Booking av tillegstjenester (som ikke inngår i den aktuelle hotelpakken) f.eks behandlinger, ekstra senger, ekstra måltider osv skal tas direkte med hotellet.

Alle spørsmål vedrørende eksisterende reservasjoner og spørsmål om innholdet i de respektive hotellpakkene gjøres direkte med selve hotellet.

Spesielle forespørsler som f.eks allergi, røykerom, mulighet for å ta med kjæledyr osv kan ikke garanteres og må tas direkte opp med hotellet.

Campadre kan til en hver tid endre vilkårene ovenfor.